Історія ЗЕРЗ

Освоєння і розвиток технологій ремонту тягового рухомого складу на Запорізькому ерз нерозривно пов'язано з багаторічною трудовою історією заводу.
 Проект будівництва Єкатерининських залізничних майстерень був підписаний міністром шляхів сполучення 17 квітня 1903 року, в зв'язку з будівництвом дороги з'єднує Криворізький рудний і Донецький вугільний басейни, і вже через 2 роки - навесні 1905р. майстерні були відкриті. Було споруджено 11 корпусів, в яких в двох паралельних рядах розміщувалися цеху і службові приміщення.
За перші 10 років 1905-1914 роки Катерининської майстернями, проведено капітальний ремонт 768 паровозів. Катерининські майстерні (тепер Запорізький електровозоремонтний завод)
Паровоз ФД відремонтований на Запорізькому паровозоремонтному заводі

19 лютого 1959 року Запорізьким електровозоремонтним заводом було відремонтовано перший електровоз ВЛ-22м

 У 1930 році майстерням присвоєно статус паровозоремонтного заводу. Уже в 1932 році Запорізьким ПРЗ було відремонтовано 289 паровозів. Випуск в 30-х роках потужних магістральних паровозів серії ФД і СО зажадав реконструкції паровозоремонтних заводів, здатних виконати капітальний ремонт цим паровозам.
У 1958 році почалася реконструкція заводу для капітального ремонту електровозів. На базі паровозосборочного цеху був створений нинішній - складальний. На базі котельного - Возовий, на базі тендерного - апаратний, для ремонту електричних машин був створений новий електромашинний цех, для виробництва запчастин був створений цех реле.
 19 лютого 1959 року заводом було відремонтовано перший електровоз ВЛ-22м, а 2-го вересня 1959 року завод першим в СРСР був перейменований в електровозоремонтний завод.
 На початку 60-х років Запорізьким ерз освоєний ремонт електровозів серій ВЛ-19, ВЛ-23, ВЛ-60, ВЛ-61, а також ремонт чехословацьких електровозів постійного струму серій ЧС-1, НС-2, ЧС-3.

У 70-х роках Запорізьким електровозоремонтним заводом здійснена підготовка і освоєний ремонт чехословацьких електровозів змінного струму серій ЧС-4, ЧС-4т і електровоза постійного струму серії ЧС-2т. Ремонт цим електровозів почав виконуватися на ЗЕРЗ на початку 80-х років, а в кінці 80-х після проведення технологічної підготовки виробництва Запорізьким ерз освоєний ремонт електровозів постійного струму серії ЧС-7 і змінного струму серії ЧС-8. Електровоз ЧС2-625 після ремонту на Запорізький електровозоремонтний завод електровоз ЧС7 після ремонту на Запорізький електровозоремонтний завод
Електровоз ВЛ80к-549 після ремонту на Запорізький електровозоремонтний завод У 1994-1995г.г., В зв'язку з відсутністю в Україні заводів здатних здійснювати капітальний ремонт електровозів серії ВЛ-82м і серії ВЛ-80, ЗЕРЗ починає освоювати ремонт цих локомотивів. З 1995 року завод виробляє ремонт електровозів ВЛ-82м, а з 1996года ВЛ-80 всіх серій.
 В кінці 90-х років разом з чеською фірмою "Шкода" була розроблена документація для проведення на ЗЕРЗ капітально-відновлювального ремонту з продовженням терміну служби електровоза серії ЧС-4. У червні 1999 року електровоз ЧС4-209 минулий КРП, був відправлений для ходових випробувань в локомотивне депо Київ-Пас.
 У грудні 2001 року випущений з ремонту електровоз ЧС4-082 з кузовом, повністю виготовленим на Запорізький електровозоремонтний завод. ЧС4-209 після ремонту на Запорізький електровозоремонтний завод
У грудні 2003 року Запорізьким електровозоремонтним заводом здійснений капітально-відновлювальний ремонт з продовженням терміну служби електровоза ЧС2-646 для Південної залізниці з новим кузовом, спроектованим і повністю виготовленому на Запорізькому ерз У 2003 році фахівцями заводу розроблений проект нового кузова електровоза ЧС-2, і вже в грудні 2003 року заводом здійснений капітально-відновлювальний ремонт з продовженням терміну служби електровоза ЧС2-646 для Південної ж.д . з новим кузовом, спроектованим і повністю виготовленому на Запорізькому ерз.
 Освоєна модернізація вантажного електровоза ВЛ-80т в пасажирський односекційний електровоз ВЛ-40. Фахівцями заводу розроблений проект і здійснено виготовлення нової кабіни і боковини кузова електровоза ВЛ-40 складається з понад 4000 деталей. У 2004 році заводом освоєно КРП з продовженням терміну служби електровозів ВЛ-80, ВЛ-82м. У 2004 році Запорізьким електровозоремонтним заводом освоєно КРП з продовженням терміну служби електровозів ВЛ-80, ВЛ-82м
У 2005 Запорізьким електровозоремонтним заводом освоєно капітальний ремонт тягового агрегату опе1 без автономного живлення (2 думпкара) У 2005 освоєно капітальний ремонт, тягового агрегату опе1 без автономного живлення (2 думпкара).
 У 2006 освоєно ремонт тягового агрегату опе1 для кар'єра «Розріз Східний» м Екібастуз Казахстан. У 2007 році підготовлено виробництво та освоєно капітальний ремонт із заміною колекторів і якірних котушок тягових двигунів ЕД-118, НБ-511.
 У 2008 освоєно капітальний ремонт тягового агрегату опе1 з автономним живленням (з дизельною секцією).

ЗЕРЗ © 2013-2021 Всі права захищені